Про необхідність запуску електронної системи охорони здоров’я Е-Нealth

В Україні ведеться боротьба за впровадження електронної системи охорони здоров’я Е-Нealth. З цією метою громадські організації підписали Меморандум із Міністерством охорони здоров’я.

rfr_logo 3

 

Меморандум затвердив основні принципи побудови цього електронного сервісу та план його створення. У кінцевому результаті має зникнути паперова складова роботи лікаря й лікарень загалом; усі необхідні форми, зокрема карта пацієнта, будуть в електронному варіанті, їх лише треба буде заповнити. А пацієнти зможуть через Інтернет подивитися наповнення своє медичної карти, ознайомитися із результатами аналізів та призначеннями, так, як це наразі відбувається в Європі.

ВООЗ визначає E-Health як безпечне та економічно обґрунтоване використання інформаційних та комунікаційних технологій у сфері охорони здоров’я, включаючи надання медичної допомоги, організацію нагляду за здоров’ям населення, медичну освіту, поширення знань, навичок та результатів досліджень.

Електронізація сфери охорони здоров’я означає, що вся медична інформація про пацієнта зберігається в електронному вигляді. Лікар та пацієнт можуть проводити online діагностику та консультації. Пацієнти отримують можливість через мобільні додатки відстежувати інформацію про своє здоров’я, наявність медичних препаратів, а лікарі – отримувати статистичну інформацію та проходити online курси. До того ж, лікарі не витрачають час на заповнення паперів, а натомість приділяють більше уваги пацієнтам.

- Відкрита електронна звітність забезпечить більшу прозорість у розподіленні державних коштів та їх обліку. Буде видно, на які конкретні витрати вони пішли, – каже голова правління БО «Мережа 100 відсотків життя Рівне» Юрій Лазаревич.

Створення системи  – один з кроків у реалізації медичної реформи, яка повністю змінить логіку відносин між державою, лікарем та пацієнтом. Згідно з концепцією реформи, з якою можна ознайомитися в Інтернеті, у її результаті зменшаться неформальні платежі, зросте фінансова захищеність пацієнта з боку держави, бо вона фінансуватиме не медичні заклади, а хворого та його потреби. Окрім того, громадяни чітко знатимуть, що вони зможуть отримати безкоштовно у межах гарантованого пакету медичної допомоги, а за що треба буде заплатити.

На всеукраїнському рівні система передбачає функціонування електронного реєстру пацієнтів. По суті, реєстр стане базою медичних карток. У кожного лікаря буде можливість ознайомитись з анамнезом будь-якого клієнта, вивчити його історію незалежно від того, у яких закладах той лікувався раніше.

Ну а на місцях вже зараз впроваджуються проекти на кшталт «мобільна медсестра» й «поліклініка без черг». І саме вони мають відношення до гідності, оскільки дозволяють зробити візит до лікаря комфортним.

Перша ластівка змін у Рівному – замовлення талончика до лікаря за допомогою мережі Інтернет. Як розповіла головний спеціаліст-юрист управління охорони здоров’я Рівного Інна Хімін, нині у Рівному працює три центри медико-санітарної допомоги: «Ювілейний», «Північний» та «Центральний». На базі центрів  «Північний» та «Центральний» функціонує  електрона реєстратура. Пацієнти мають можливість замовити талончик до лікаря безпосередньо на сайті, не стоячи в чергах.