Розробка та забезпечення фінансування рівненської обласної політики протидії поширенню ВІЛ/СНІД
01.10.2020 – 30.09.2021
Сума: 400 000
Донор: МБФ «Відродження»
Про проєкт
Мета: Забезпечення розвитку програми зменшення шкоди у Рівненській області за кошти Рівненського обласного бюджету та забезпечення сталості програми задля надання повного пакету послуг ЛВІН.
Цілі, спрямовані на досягнення мети:
- Розробити, забезпечити затвердження та сприяти фінансуванню за кошти обласного бюджету Рівненської обласної цільової програми протидії поширенню наркозалежності та зменшення шкоди від вживання наркотиків на 2020-2023 роки
- Забезпечити систематичний моніторинг витрат Рівненського обласного бюджету та адвокацію збільшення фінансування галузі охорони здоров’я, забезпечити відслідковування розподілу коштів та здійснення закупівель в галузі охорони здоров’я Рівненської області з метою адвокації фінансування заходів Програми, розробленої в рамках проєкту
- Забезпечити впровадження системи оцінки якості надання послуг зі зменшення шкоди в Рівненській області
- Забезпечити залучення громадськості (пацієнтські спільноти, медичні працівники, ЗМІ) до розробки обласної політики з протидії поширенню наркозалежності та зменшення шкоди від вживання наркотиків.
Цільова аудиторія
ЦА 1: Особи, які приймають рішення в сфері охорони здоров’я та в сфері протидії наркозалежності і поширення ВІЛ/СНІД на обласному рівні.
ЦА 2: Громадські активісти.
Опис реалізації
- Проведення моніторингу та аналізу ситуації, політик, бюджетів:
1.1.Аналіз обласної політики в сфері протидії наркозалежності та ВІЛ/СНІД
1.2.Аналіз ситуації (потреби в послугах зменшення шкоди та ЗПТ)
1.3.Аналіз потреб у фінансовому забезпеченні з обласного та місцевих бюджетів
1.4.Аналіз політичної ситуації та визначення мішеней адвокації.
- Створено регіональну експертну групу з розробки Програми громадського здоров’я
2.1. До складу РЕГ увійшли: представники медичних закладів, представники УОЗ, ДСЗН, представники громадських організацій.
2.2. Проведення робочих зустрічей з керівництвом УОЗ, РОДА, РОР, керівником ЦГЗ.
2.3. Обговорення необхідності фінансування послуг зменшення шкоди.
2.4.Розгляд проєкту програми Громадського здоров’я
- Внесення пропозицій щодо заходів, спрямованих на розвиток послуг зменшення шкоди
3.1. Участь у засіданні спеціалістів УОЗ та обґрунтування необхідності затвердження програми розвитку громадського здоров’я.
- Моніторинг розподілу коштів обласного бюджету Рівненської області
4.1. Аналіз витратної частини бюджету Рівненської області.
4.2. Аналіз пріоритетних галузей фінансування за кошти обласного бюджету
4.3. Вивчення розподілу коштів в рамках пріоритетних галузей (галузі, на фінансування яких виділяється найбільший відсоток обласного бюджету)
4.4. Аналіз окремих закупівель, здійснених за кошти обласного бюджету (моніторинг закупівель через модуль аналітики системи ПроЗорро, відстеження операцій через систему Е-Дата)
4.5. Аналіз тендерної документації за окремими закупівлями.
- Підготовка інформації щодо:
- сумнівних пріоритетів бюджетного фінансування в Рівненській області
- суми коштів, які можна було б спрямувати на галузь охорони здоров'я.
- Підготовка пропозиції щодо перерозподілу обласного бюджету на користь галузі охорони здоров’я
- Моніторинг розподілу бюджетних коштів в галузі охорони здоров’я шляхом використання модулю аналітики системи ПроЗорро та системи Є-Дата
7.1. Щоденно – проведення моніторингу закупівель закладів охорони здоров’я через модуль аналітики системи ПроЗорро
7.2. Раз на 2 тижні – моніторинг перерахунків через Є-Дата. У випадку виявлення перерахунків через Є-Дата за відсутності закупівлі в системі ПроЗорро – подання запитів організаторам закупівель та передача інформації контролюючим органам.
7.3. У випадку виявлення порушень при закупівлях – інформація передається в контролюючі органи.
7.4. Надання консультацій зацікавленим сторонам щодо опротестування результатів торгів.
- Проведення адвокаційної діяльності, спрямованої на закупівлю послуг закладами.
8.1. Проведення робочих зустрічей з керівниками закладів, які реалізують програми зменшення шкоди.
8.2. Проведення робочих зустрічей з представниками УОЗ та лобіювання питання виділення коштів закладам, які готові здійснити закупівлі.
Результати проєкту
- Виявлено:
- Програма протидії наркозалежності в області відсутня
- Програма громадського здоров’я відсутня
- Програма протидії ВІЛ/СНІД відсутня
- Послуги зменшення шкоди не фінансуються централізовано з обласного бюджету, натомість надаються за рахунок ГФ.
- Окремі заклади закуповують послуги ЗПТ через прямі закупівлі.
- Відсутність адекватної статистичної інформації призводить до неможливості якісної оцінки потреб у фінансуванні
- Проведено 12 робочих зустрічей. Прийнято рішення про недоцільність створення окремої програми протидії наркозалежності, натомість необхідність доопрацювання програми громадського здоров’я та, відповідно, включення необхідних послуг до цієї програми.
- Підготовлено пропозиції до Проєкту програми громадського здоров’я. Однак, оскільки ЦГЗ (основного виконавця Програми) було розформовано, затвердження Проєкту Програми призупинено
- Представники ключових спільнот Залучені до обговорення необхідності фінансування послуг зменшення шкоди та до обговорення шляхів залучення цих коштів
- Керівники закладів охорони здоров’я, які надають послуги ЗПТ залучені до обговорення шляхів залучення коштів
- Досягнуто домовленості про закупівлю послуг зменшення шкоди закладами
- Досягнуто проведення закупівлі послуг Обласним центром психічного здоров’я населення
Відгуки про проєкт, історії учасників
Під час реалізації проєкту за усіма напрямками відслідковується негативний (хоча і закономірний) розвиток подій:
- Відсутність політичної волі влади області працювати на довготривалу перспективу в інтересах громади
- Епідемія COVID-19 та необхідність фінансування протиепідеміологічних заходів в рамках фінансування галузі охорони здоров’я
- Економічний спад і скорочення перевиконання бюджету, що ускладнює роботу із впровадження нових цільових програм (як програми з протидії наркологічним залежностям, так і програми громадського здоров’я)
- Розробка цільової програми протидії наркозалежності була визнана недоцільною керівництвом області, оскільки заходи, які передбачалось включити в програму задля забезпечення прав людей із залежностями доцільно включити в програму громадського здоров’я.
- Затвердження програми громадського здоров’я не відбулося у зв’язку з ліквідацією обласного ЦГЗ.
Найбільшим досягненням проєкту стало те, що, не зважаючи, на відсутність чіткого плану розвитку сфери охорони здоров’я на рівні області та, не зважаючи на неодноразові зміни стратегії адвокації, вдалося залучити кошти на користь уразливих груп.
Задля досягнення мети проєкту було прийнято рішення про паралельну адвокаційну діяльність, спрямовану на адвокацію закупівель послуг зменшення шкоди закладами охорони здоров’я.
Як результат, Рівненським обласним центром психічного здоров’я населення було закуплено послуги супроводу програм зменшення шкоди. Кошти було виділено в рамках обласної програми «Підтримка медичних закладів»
Зв'язок з нами
Графік роботи офісу
понеділок - четвер, 10:00 - 18:00
з 13:00 до 14:00 - обідня перерва
33000, Україна, м.Рівне, вул.Чорновола, 74Б
Адреса для листування
БО «Мережа 100 відсотків життя Рівне»
33000, Україна, м.Рівне, вул.Чорновола, 74Б
Залиште свій емейл, якщо хочете отримувати розсилку про можливості та грантові програми від БО «Мережа 100 відсотків життя Рівне»